امتحان نکن , اسیر می شی !!!
موسسه تولد نو تندرستی
مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك دارای شماره ثبت 29107 تحت نظر بهزیستی

بدیها و خطاها همان ندانم کاری یا عدم آگاهی و نادانی شخص نسبت به آن موضوع می باشد.

دنیای سوء مصرف مواد مخدر  اعتیاد  هم به همین منوال می باشد. شخصی که تا بحال هیچ نوع موادی را مصرف نکرده و در خانواده و اطرافیان خود مصرف کننده  معتاد  زندگی نمی کند و حتی افرادی که ورزشکار بوده اند , درگیر بیماری اعتیاد شده اند در حالیکه هیچوقت فکر چنین روزهایی را هم نمی کردند ولی گرفتار شدند !!!


متاسفانه اطلاعات و آگاهی چندانی در خانواده , مدرسه , جامعه , محیط کار و رسانه ها وجود ندارد و اغلب مطالب و منابع نادرست و ناقص می باشد و شخص از همه جا بی خبر , دانسته یا ندانسته لذتی را تجربه می کند که تا بحال تجربه نکرده و در ادامه گرفتار شده و مجبور و محکوم به مصرف مداوم و مستمر می شود که اصطلاحا"  معتاد می شود !!!

اغلب افراد و حتی مسئولین و متخصصین , بیماری سوء مصرف مواد ( اعتیاد ) را صرفا" یک بیماری جسمی می دانند و گمان می کنند , کسیکه مواد مصرف می کند اگر چند روز مصرف نکند همه چیز تمام است و باصطلاح  بیمار پاک یا سم زدایی شده در حالیکه نیک می دانیم چنین نیست و مصرف دوباره مواد توسط بیمار بیچاره را از بی غیرتی و بی ارادگی او می دانند !!!

برخی از عزیزان چون درک درست و جامعی از بیماری اعتیاد و تخریب های آن ندارند , آنرا لذت کاذب می نامند. برای روشن شدن این قضیه مثالی می زنم : فرض کنیم شمعی را در اتاق تاریکی روشن کنیم , می بینیم که چقدر خوب فضای پیرامون خود را نورانی می کند و خیلی از کارهای معمول را می توان انجام داد اما اگر همین شمع را در روز روشن و در   فضایی باز قرار دهیم , خب معلوم است که تاثیری در تاریکی و روشنایی محیط ندارد ولی هیچ عقل سلیمی نمی تواند ادعا کند که این نور کاذب است !!! پس چرا در مورد لذت مواد که همان نشئگی است , آنرا لذت کاذب می نامیم ؟؟؟ آیا لذت کاذب می تواند شخصی را اینطور درگیر و گرفتار کند ؟؟!!

نشئگی مصرف مواد  بخصوص در ابتدای آن  بهیچ عنوان لذت کاذب نیست , بلکه با قدرت و جرات ادعا می کنم که شروع مصرف مواد لذت بالا و وصف ناشدنی دارد و همین در باغ سبز است که خیلی ها را اسیر چنگال تاریک و دردناک خود می کند.
خیلی ها با تصور اینکه هیچوقت اسیر مواد نمی شوند آنرا تجربه می کنند چرا که به سن و سال , سواد و مدرک , جنسیت , تیپ و قیافه , زور بازو , دین و مذهب , پول و درآمد , جایگاه اجتماعی و ریشه ی خانوادگی خود مطمئن هستند و بر این باور هستند که " من " هیچوقت  معتاد  نمی شوم غافل از اینکه شیطان اعتیاد هیچکدام از این توجیهات را بر نمی تابد و بیماری اعتیاد بسیار خزنده و آرام شخص را اسیر خود می کند.

بدن انسان بطور طبیعی دارای سیستم ایکس  (x) می باشد که این سیستم وظیفه ی تولید مواد بیوشیمی و ضد درد را بر عهده دارد و در تمام امور زندگی , اعم از غم و شادی , درد و آرامش , هیجان , تفکر , خواب , مسائل جنسی تاثیر گذار می باشد. شخص در روزهای ابتدای مصرف , چون مخدر طبیعی و سیستم بیوشیمی اش کار می کند , موادی که مصرف می کند اضافه بر مواد طبیعی و ناب خودش می شود و احساس شادی , آرامش , قدرت و جسارت خاصی می شود و از آنجائیکه انسان ذاتا" لذت طلب می باشد , دوست دارد این تجربه بظاهر جالب را دوباره تکرار کند و همین تکرار او را به جایی می رساند که مصرف او دائمی و بیشتر و حتی چند موادی می شود.

غافل از اینکه هرچه مصرف او بیشتر شود از آنطرف همان سیستم ایکس و بیوشیمی خودش که وظیفه ی تولید و ترشح مخدر طبیعی را داشت در حال زوال و از کار افتادن است و اگر شخص روزهای نخستین مصرفش از روی علاقه و لذت طلبی مصرف می کرد الان دیگر از روی نیاز مصرف می کند چرا که بیوشیمی بدن اش مختل شده و تولید نمی کند و چاره ای جز استفاده و تامین مواد مورد نیاز بدنش از بیرون ندارد. اینجاست که می گوییم شخص بیمار " معتاد "  شده و قطع ناگهانی این پروسه معیوب موجب بهم ریختگی درونی و بیرونی شخص و حتی واکنش های شدید فیزیولوژی و شوک های مغزی می شود.

ما بهیچ عنوان مصرف تفریحی  و تفننی نداریم  و این فریب زشت و احمقانه ای است شخص مصرف کننده به خود و اطرافیان خود می دهد.  آیا خنده دار و مسخره نیست اگر قاتلی اداعا کند که من آدم کش نیستم بلکه تنها سالی چندبار که مسافرت می رویم برای تنوع و هیجان چند نفری را می  کشیم ؟! یا دزدی ادعا کند که من دزد نیستم بلکه از روی شور و شوق و از سر تفریح هر ازچندگاهی به بانک یا مغازه ی محل دست برد می زنیم ؟! خنده دار نیست ؟؟؟!!! پس چطور می توان ادعا کرد که من مصرف کننده ی مواد  (معتاد )  نیستم بلکه فقط تفریحی مصرف می کنم و هر وقت اراده کنم مصرف نمی کنم. نه عزیز من , چنین فریبی خنده داری تنها بخواب زدن خود است !!!

این دوران , دوران نامزدی اعتیاد می باشد , چرا که اعتیاد از پیوند نامشروع بین انسان  و مواد مخدر بوجود می آید و این تنها نامزدی است که با جرات و از روی دانایی و تجربه اداعا می کنم بهیچ عنوان جدایی ندارد و فرزند نامشروع آن همان بیماری اعتیاد است که بالاخره پا به حیات می گذارد. بهترین راه قدم نگذاشتن در این وادی پرآشوب , نترسیدن از  مواد و دیگر پلشتی های جامعه و بالا بردن سطح آگاهی و دانایی خود در زمینه ی بیماری اعتیاد بجای تجربه ی آن, مواد مخدر, انسان و جایگاه والای آن و رابطه ی بین این دو می باشد !!!

درانتها به همه ی عزیزانی که تابحال موادی را تجربه نکردند , دوستانه پیشنهاد می کنم که بهیچ عنوان این تابو را نشکنند و حتی برای یکبار هم استفاده نکنند چرا که مطمئن باشند خواسته یا ناخواسته درگیر شده و تاریکی آنرا هم تجربه می کنند. بقول استاد: یکبار زیاد و هزار بار کم است !!!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب:, :: 10:7 :: نويسنده : مرتضي عربي

درباره وبلاگ

موسسه تولد نو تندرستی با افتخار آمادگی دارد در صورت هرگونه سوال در مورد درمان جدید(مواد محرک) و نیاز به مشاوره و بستری عزیزان در عذابتان بصورت رایگان از خدمات مشاوره این مرکز بصورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی بهره مند شوید.تلفنهاي تماس عباس مشهدی ابراهیم (میدانی)09123474418وعلی طاهری09125242982 شماره تلفن ثابت36695663
پيوندها
">nod

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مركز تخصصي سم زدايي و درماني مواد مخدر و محرك و آدرس tavalodisabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان